Interdyscyplinarne zajęcia z kreatywnego rozwiązywania problemów metodą Design Thinking
- In Design Thinking
- Post 07 listopad 2013
A to wszystko w ramach “Interdyscyplinarnych zajęć z kreatywnego rozwiązywania problemów metodą Design Thinking” zainicjowanych przez kilku topowiczów m.in. Dariusza Walczaka, Roberta Wrembla, Alicję Ciemniewską, Adama Olszewskiego i Piotra Pawałowskiego. Oficjalnym organizatorami są Poznańskie Centrum Superkomputerowo Sieciowe we współpracy z Wydziałem Informatyki Politechniki Poznańskiej, Wydziałem Architektury i Wzornictwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu oraz Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Adama Mickiewicza, patronat nad tą inicjatywą objęło Stowarzyszenie TOP 500 Innovators.
Niewielkie interdyscyplinarne zespoły mogą mieć ogromny wpływ na dzisiejszą globalną gorspodarkę. Dowodzi tego Dolina Krzemowa, gdzie taki styl pracy doprowadził do sukcesu takie firmy jak Google, Facebook czy Amazon. Polska kształci doskonałych ekspertów, z czego słyniemy na całym świecie. Intedyscyplinarne zajęcia mają pomóc im nabyć umiejętności miękkie niezbędne dla prawdziwych przywódców i kompetentnych liderów nowej gospodarki.
30 godzin zajęć obejmie m.in. projekty grupowe, spotkania z projektantami, naukę słuchania ze zrozumieniem, właściwego prowadzenia burz mózgów, a także rozróżniania potrzeb i rozwiązań. Finał kursu, zrealizowany będzie w formule mini gali. Najlepsze zespoły zaprezentują swoje projekty przed wszystkimi uczestnikami kursu, reprezentantami wszystkich zaangażowanych uczelni oraz dziennikarzami.
“Interdyscyplinarne zajęcia z kreatywnego rozwiązywania problemów metodą Design Thinking” to jedyne w swoim rodzaju przedsięwzięcie. Pierwszy raz w Polsce trzy różne uczelnie zdecydowały się zachęcić swoich studentów do udziału we wspólnej przygodzie. Było to możliwe tylko i wyłącznie dzięki otwartym umysłom władz wydziałów. To dzięki nim może się rozpocząć szkolenie nowych liderów potrafiących odnaleźć się w każdym zespole, znających swoją wartość i gotowych podjąć pracę nad skomplikowanymi problemami. Liczymy na to, że sukces pierwszej edycji zachęci kolejne uczelnie do przyłączenia się do naszego kursu. Mamy nadzieję, że nasze przedsięwzięcie zachęci również inne miasta i ośrodki do podjęcia inicjatyw na wzór poznańskiej.