Stowarzyszenie Top500 Innovators objęło patronatem jakże zacną inicjatywę globalnej walki ze smogiem. Smogathon to jedyne w Polsce i unikalne na skalę światową wydarzenie, które skupia się całkowicie na walce ze smogiem za pomocą innowacji i rozwiązań technologicznych. Więcej informacji znajduję się również na stronie
www.smogathon.com.
WHO początkiem maja 2016 roku wydała raport o 50 najbardziej zanieczyszczonych miastach Unii Europejskiej. Jak się okazuje 33 miejscowości z wymienionej 50-tki leżą w Polsce, gdzie co roku 40 tysiące ludzi ginie przedwcześnie z powodu złej jakości powietrza (Heal Polska). Jednak to jeszcze nic – na całym świecie z tego powodu ginie ponad 3 miliony ludzi rocznie (Nature, IEA)! W interesie nas wszystkich leżą szybkie działania mające na celu poprawę sytuacji.
Smogathon to jedyne w Polsce i unikalne na skalę światową wydarzenie, które skupia się całkowicie na walce ze smogiem za pomocą innowacji i rozwiązań technologicznych. Wyjątkowe, pozytywne, mające szeroki zasięg pośród różnych grup społecznych. W ubiegłym roku projekt cieszył się ogromny zainteresowaniem, zrzeszając łącznie ponad 350 osób i 11 projektów, ponad 30 sponsorów i partnerów wyraziło inicjatywę, a w Internecie pojawiło się ponad 1000 wzmianek na jej temat.
W tym roku wydarzenie odbędzie się w formie „bootcamp-u”, gdzie zaproszonych zostanie około 20-25 projektów z całego świata (głównie z Polski). Po jednodniowym mentoringu, część (do 10-ciu) z nich, zostanie zaproszona na wielki finał, gdzie zwycięzca otrzyma 100 tysięcy złotych (aktualna kwota pozyskana od partnerów). Cel od początku pozostaje niezmieniony - walczyć ze smogiem za pomocą technologii. Z Polski, globalnie.
Jednodniowy Bootcamp (24h) odbędzie się w Krakowskim Parku Technologicznym 26 i 27 listopada 2016 roku. Finał wydarzenia będzie miał miejsce 28 listopada, w Centrum Kijów (dawne Kino Kijów) w Krakowie.
Aktualnie na liście partnerów są już Krakowski Park Technologiczny, Krakowski Smogowy, Alior Bank, Komisja Europejska (reprezentacja w Polsce), Codewise oraz Electrolux. Cały czas trwają rozmowy z kolejnymi podmiotami.
Nasze wideo promocyjne można znaleźć na YouTube oraz Facebook, gdzie widziało je już ponad 30 000 ludzi. Link do naszego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=V5pBmg0-Q_s – musimy szukać wszędzie by znaleźć rozwiązanie.