Kobieca Dolina Krzemowa w Polsce
Jak pokazuje raport Fundacji Edukacyjnej Perspektywy i Siemens "Potencjał kobiet dla branży technologicznej", co piąta studentka politechniki nie wie, czym jest start-up. Tylko co czwarty właściciel start-upu w Polsce jest kobietą, przy czym kobiece start-upy rzadko tworzone są w obszarze technologicznym czy naukowym. Jeśli już panie podejmują ryzyko związane z prowadzeniem start-upów, tylko 3,8 % z nich „dożywa” 3,5 roku. W wypadku mężczyzn jest to 9,2 proc. Wielki potencjał technologicznej przedsiębiorczości kobiet nie jest wystarczająco zagospodarowany!
Dlatego też Stowarzyszenie TOP500 Innovators wraz z Fundacją Edukacyjną Perspektywy postanowiły stworzyć program Girls go start-up! Academy, którego celem jest wsparcie kobiet związanych z obszarem STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) w zdobywaniu wiedzy i umiejętności w tworzeniu start-upów i realizacji takich przedsięwzięć w praktyce. Tym razem projekt finansowany jest z prestiżowego grantu przyznanego Stowarzyszaniu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w programie DIALOG.
Druga edycja Programu skupiła 26 wybitnych mentorek, ekspertek w obszarze start-upów, które przez nadchodzący rok będą pracowały z wyłonionymi podczas rekrutacji mentorowanymi. Obok jedenastu absolwentek Programu Top 500 Innovators, do grona mentorek dołączyły m.in.: Zuzanna i Julia Sielickie, założycielki marki Whisbear, Izabela Zawisza z ProConChem czy Agnieszka Maciejowska, cofounder i Członkini Zarządu Evenea.pl.
Girls go start-up! Academy to jednak nie tylko 12-miesięczne wsparcie mentorek – kobiet działających w obszarze nowych technologii, nauk ścisłych, ekspertek z dziedziny start-upów, ale również bogaty program szkoleń. W efekcie rocznego programu powstaną seed-upy (zaawansowane pomysły na własną działalność) oraz start-upy (zalążki firm).
Program mentoringowo-szkoleniowy rozpocznie się w dniach 7-8 grudnia 2017 r. warsztatami na temat leadership development intense prowadzonymi przez mentorki Scherer Leadership Center oraz warsztatami realizowanymi dzięki metodologii design thinking. Sesja networkingowa pozwoli uczestniczkom na poznanie się i budowanie swojej sieci współpracy. Szkolenie odbędzie się w siedzibie Google w Warszawie.
W pierwszej połowie 2018 r. uczestniczki programu wezmą udział w cyklu interaktywnych szkoleń z zakresu m.in.: budowania marki przedsięwzięcia i marki osobistej, modeli biznesowych, networkingu, skutecznej komunikacji i finansowania start-upów oraz elevator pitch. W czerwcu 2018 r. odbędą się warsztaty poświęcone wsparciu umiejętności miękkich i próbna sesja pitchingowa. Najlepsze projekty (pary mentoringowe) zostaną zaprezentowane podczas prestiżowego międzynarodowego wydarzenia
Lean in Stem Conference w listopadzie 2018 r.
Na zgłoszenia czekamy do 24 listopada.
Aplikacje można składać TUTAJ.
Polecamy i zapraszamy!