Kategoria: W mediach
- Utworzono: 01 listopad 2014
Gazeta Wyborcza - pomysł, inspiracja, nieprzeciętność
Design Thinking Week, pierwsze duże przedsięwzięcie stowarzyszenia Top 500 Innovators (500 Najlepszych Innowatorów). Skupia ono młodych naukowców, których polski rząd wysłał na staże na najlepszych uczelniach w USA - Berkeley i Stanford.
W czasie dziewięciotygodniowych zajęć głównym zadaniem polskich doktorantów było dowiedzieć się w Ameryce, jak tamtejsi naukowcy zamieniają badania naukowe w biznes, jak rodzą się innowacje. Po powrocie do Polski mieli się podzielić doświadczeniem na swoich wydziałach, w instytutach czy w parkach technologicznych.
„Topowicze", bo tak nazywają się w swoim gronie, są jak mityczni Argonauci wysłani po złote runo. Ci, którzy wrócili, zachwycili się metodą design thinking, o której postanowili opowiedzieć przedstawicielom różnych środowisk w całym kraju.
Z Katarzyną Walczyk, szefową stowarzyszenia „topowiczów", spotykam się w Cafe Iluzja w kinie Iluzjon w Warszawie.
- Kim jest przeciętny „topowicz"? - pytam Katarzynę. Po jej minie od razu widzę, że użyłam złego przymiotnika. Przeciętny? To są najwybitniejsi ludzie w Polsce!
Katarzyna rysuje na serwetce literę "T". - Pionowa kreska oznacza twoją wiedzę, doświadczenie. To baza, którą polscy naukowcy mają, ale która nie wystarcza, aby osiągnąć sukces. Potrzebuje nakrycia drugą kreską - miękkich kompetencji, np. zwięzłego opowiedzenia, o co ci chodzi. Nikt nie ma czasu na słowotok i nowomowę, w USA prezentacje muszą tyć jasne i krótkie. Wyobraź sobie, że musisz przedstawić pomysł szefowi, jedziecie windą w drapaczu chmur, masz trzy minuty jego uwagi i ani sekundy więcej. To tzw. elevator pitch. W Polsce prawie nikt tak nie umie - tłumaczy.
Katarzyna jest pewna siebie, tryska entuzjazmem, mówi głośno i plastycznie, gestykuluje.
- Dolina Krzemowa to świat horyzontalny.
- Świat horyzontalny? - dopytuję.
- Taki, w którym liczy się przede wszystkim twój pomysł, umiejętności oraz otwartość na współpracę z innymi - słyszę. Stanowisko czy miejsce w strukturze firmy nie są najważniejsze. Porażka nie oznacza katastrofy, ale jest lekcją, która ma przybliżyć nas do celu.
Czytaj więcej w Gazecie Wyborczej
Kategoria: W mediach
- Utworzono: 31 październik 2014
Politechnika Krakowska powołała spółkę kapitałową INTECH PK.
Politechnika Krakowska powołała spółkę kapitałową INTECH PK. Będzie się ona zajmować komercjalizacją wyników badań naukowych poprzez zarządzanie prawami własności intelektualnej uczelni, tworzenie i obejmowanie udziałów w spółkach technologicznych zakładanych przez naukowców, uczelnię i partnerów biznesowych, wchodzenie w partnerstwo z podmiotami sektora prywatnego i publicznego oraz udział w konsorcjach. Stworzenie spółki (działającej na zasadach rynkowych, a więc bardziej elastycznych, niż te, którymi obwarowana jest działalność jednostek sektora publicznego) umożliwi uczelni bezpieczne wchodzenie w przedsięwzięcia kapitałowe i projekty inwestycyjne. Przyczyni się też do uproszczenia procedur współpracy z biznesem. Działalność politechnicznej firmy koncentrować się będzie na branżach związanych ze specjalizacją uczelni, zwłaszcza na budownictwie (w tym energooszczędnym), energetyce, ochronie środowiska, nowoczesnych materiałach i teleinformatyce. Prezesem INTECH PK została Izabela Paluch, laureatka programu TOP 500 Innovators, posiadająca doświadczenie w biznesie w dziedzinie wdrażania nowych rozwiązań produktowych i organizacyjnych na rynkach polskim i zagranicznych. Nowy podmiot powstał w ramach Programu SPIN-TECH, finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Na polu współpracy z biznesem działają inne instytucje powołane przez PK: Centrum Transferu Technologii PK oraz Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości PK.
Kategoria: W mediach
- Utworzono: 31 październik 2014
Dwa dni z Design Thinking na Politechnice Białostockiej
Ponad 1200 osób w całej Polsce uczestniczy w Design Thinking Week 2014. Od 20 do 24 października w Białymstoku, Częstochowie, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i we Wrocławiu odbywają się warsztaty, konferencje, spotkania i wystawy prac, których odbiorcami są pracownicy nauki i biznesu, przedstawiciele władz samorządowych, studenci oraz dzieci i młodzież.
Organizatorami spotkania w Białymstoku są: pracownicy Politechniki Białostockiej – uczestnicy Programu TOP 500 Innovators, Białostocki Park Naukowo-Technologicznym Regionalny Punkt Kontaktowy Programów UE.
Design Thinking Week 2014 ma na celu zwiększenie świadomości na temat projektowania innowacyjności w Polsce. Uczestnicy poznają samą metodologię oraz - poprzez udział w warsztatach - osobiste doświadczenie Design Thinking w praktyce. W ramach "DT Week" swoimi doświadczeniami dzielą się specjaliści ze Stanów Zjednoczonych, Europy, a także Polski - uznani wykładowcy oraz praktycy.
Organizatorami tygodnia Design Thinking w Polsce są absolwenci Programu TOP 500 Innovators, którzy pragną dzielić się swoją wiedzą z jak najszerszą grupą odbiorców. Współorganizatorem spotkań jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Czytaj więcej na wrotapodlasia.pl
Kategoria: W mediach
- Utworzono: 30 październik 2014
telix.pl - Mamy je w kieszeni, czyli promocje w telefonie
Technologie mobilne, które jeszcze niedawno wydawały się domeną technologicznych geek’ów, weszły na stałe do życia Polaków. Smartfony mamy zawsze pod ręką i korzystamy z nich w różnych sytuacjach. Używamy ich także do jednego z ulubionych sposobów robienia zakupów, czyli polowania na promocje.
– Konsumenci stają się bardziej zorientowani i wykorzystują aplikacje mobilne, by zoptymalizować swoje zakupy, czyli po prostu zaoszczędzić. Szukają informacji przydatnych, które mogą otrzymać tu i teraz, nieważne czy są w tramwaju, w centrum handlowym czy w domu. Jeśli akurat potrzebują proszku do prania, chcą wiedzieć nie tylko to, czy w danym sklepie jest akurat promocja, ale też porównać ceny między sklepami – mówi Michał Pajdak, Business Development Director z Promocje w telefonie, laureat Top 500 Innovators, absolwent Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley.
W raporcie Generation mobile 2014 czytamy także, że odsetek osób, które deklarują, że nie używają smartfonów do zakupów spadł do 30%, czyli aż 70% z nas używa urządzeń mobilnych w procesach zakupowych – dodaje Michał Pajdak z Promocje w telefonie. – Mając to na uwadze, ważne jest, by sklepy zweryfikowały swoją strategię marketingową i dały klientom to, czego ci poszukują. Czyli gazetki nie w skrzynce w bloku, a w smartfonie.
Czytaj więcej na telix.pl
Kategoria: W mediach
- Utworzono: 30 październik 2014
biznespomorski.com.pl - Łam schematy! Design Thinking Week 2014 na Politechnice Gdańskiej
Design Thinking Week to projekt absolwentów ministerialnego programu Top 500 Innovators z całej Polski. Jego celem jest upowszechnianie metodyki w środowiskach akademickim, biznesowym, samorządowym i pozarządowym. Jest to tygodniowy cykl wydarzeń obejmujący warsztaty, szkolenia, prelekcje, wystawy oraz projekty oparte na rzeczywistych problemach biznesowych czy społecznych realizowane w całej Polsce.
W Gdańsku projekt jest organizowany przez grupę energicznych i otwartych osób związanych z Politechniką Gdańską, młodych przedsiębiorców i działaczy społecznych oraz Stowarzyszenie Top 500 Innovators, we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem merytorycznym są: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ambasada USA oraz Stanford University.
Czytaj więcej na biznespomorski.com.pl