06listopad2018

TOP 500

Kategoria: W mediach

Interdyscyplinarna Szkoła Innowacji Politechniki Łódzkiej

Interdyscyplinarna Szkoła Innowacji (ISI) to trzyetapowy program realizowany przez Dział Innowacji i Współpracy z Gospodarką Politechniki Łódzkiej we współpracy z Centrum Transferu Technologii Politechniki Łódzkiej Sp. z o.o., którego zasady ustala prorektor ds. innowacji. Nadzór nad prawidłową realizacją Programu znajduje się w kompetencjach specjalnie do tego celu powołanego Zespołu Doradczego.

Idea utworzenia programu ISI powstała podczas wizyty naukowców PŁ, Bartosza Sakowicza i Przemysława Sękalskiego na Uniwersytecie Stanforda w ramach programu MNiSW „Top 500 Innovators: Science-Management-Commercialization”.

Czytaj więcej na Portalu Innowacji

Kategoria: W mediach

Poznańskie centra transferu technologii na Rubieży

25 marca gościliśmy w naszym Parku przedstawicieli poznańskich centrów transferu technologii oraz kilku instytutów badawczych. Spotkanie miało na celu poznanie się i wymianę doświadczeń między specjalistami wspierającymi współpracę naukowców i przedsiębiorstw.

Poruszyliśmy temat roli jaką pełnią centra transferu technologii i głównych wyzwań, jakie stoją przed nimi. Nie zabrakło też wymiany informacji odnośnie oferty badawczej poszczególnych uczelni. W czasie spotkania miała miejsce prezentacja inicjatywy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego: Inkubator Innowacyjności, oferty Enterprise Europe Network, a także firmy MDDP. Patronat nad wydarzeniem objęło Stowarzyszenie TOP 500 Innovators.

Czytaj więcej na: ppnt.poznan.pl

Kategoria: W mediach

Nauka.gov.pl - prof. Lena Kolarska – Bobińska spotkała się z członkami Stowarzyszenia TOP 500 Innovators

– Wiem, że jesteście bardzo aktywni, bierzecie udział w licznych projektach. Chciałabym skorzystać z waszej wiedzy, bo wiele możemy razem zrobić – powiedziała minister nauki i szkolnictwa wyższego prof. Lena Kolarska – Bobińska podczas spotkania z członkami Stowarzyszenia TOP 500 Innovators.

Podczas spotkania przedstawiciele stowarzyszenia opowiadali o swoich doświadczeniach zdobytych na najlepszych uczelniach na świecie, a także o tym, w jaki sposób zdobytą wiedzę wykorzystują w Polsce. Prof. Lena Kolarska – Bobińska zaprosiła ich do współpracy – poprosiła o wyrażanie opinii m.in. na temat tego, jak można bardziej zachęcać polskich naukowców do walki o europejskie granty.

Czytaj więcej na nauka.gov.pl

Kategoria: W mediach

Anioły w Białymstoku - nowa inicjatywa współpracy przedsiębiorców i środowiska naukowego

Anioły w Białymstoku to pierwsza, wspólna inicjatywa Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego (BPNT) i Polsko-Amerykańskiej Rady Współpracy (USPTC), która ożywi dialog naszych przedsiębiorców, środowiska naukowego oraz administracji publicznej.

W inauguracyjnym spotkaniu, które odbędzie się 14 marca 2014 r. w Centroom – przestrzeni coworkingowej BPNT (ul. Sienkiewicza 9), wezmą udział Marszałek Województwa Podlaskiego Jarosław Dworzański, Prezydent Miasta Białegostoku Tadeusz Truskolaski, prorektorzy trzech największych, publicznych uczelni białostockich: Politechniki Białostockiej, Uniwersytetu w Białymstoku, Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku oraz młodzi przedsiębiorcy i aniołowie biznesu.

Jednym z punktów programu będzie praca w multidyscyplinarnych zespołach - prototypowanie. Każdy zespół będzie wspierany przez moderatora – absolwenta programu TOP 500 Innovators.

Czytaj więcej na wrotapodlasia.pl

Kategoria: W mediach

Jolanta Koszelew: Wspierajmy odważnych

Kurien Poranny - Wywiad z dr Jolantą Koszelew, brokerem innowacji, rozmawia Wojciech Jarmołowicz

Co powinni zrobić przedsiębiorcy i ludzie nauki, by ta współpraca układała się lepiej?

– Ludziom nauki komercjalizacja się nie opłaca, gdy pracują na uczelni. Nie dostaje się za nią stopni naukowych, a brak doktoratu czy habilitacji oznacza w praktyce koniec pracy na uczelni. Ludzie nauki wykładają i prowadzą badania, których efektem są publikacje. Taki zakres obowiązków jest dobry w badaniach podstawowych, które prowadzą do epokowych odkryć i teorii, a najlepszym dają Nobla, ale nie zapewniają bezpośrednich zastosowań.

Na Uniwersytecie Stanforda, na którym miałam okazję niedawno być w ramach programu Top 500 Innovators, pracownik z doktoratem ma do wyboru dwie ścieżki rozwoju: albo pracuje w laboratorium , pisze publikacje i realizuje rokujące nagrodą Nobla granty, albo rozwija technologie na zamówienie firm lub sam prowadzi firmę. Co ważne w tej drugiej ścieżce tzw. "Profesora Praktycznego” (ang. "Professor of Practise”), taki praktyk biznesu uczy studentów. Potrzebny jest polski odpowiednik amerykańskiego "Profesora Praktycznego” , który tworzy technologie i współpracuje z firmami przy wdrożeniach. W świetle aktualnego prawa taka ścieżka jest w Polsce możliwa, ale żadna uczelnia jej nie stosuje.

Regionalni przedsiębiorcy coraz częściej mają świadomość, że inwestycja w rozwój oparty o wyniki badań jest dzisiaj ich być albo nie być na rynku. Problem w tym, że tych świadomych firm w naszym regionie jest ciągle za mało i nie generują one na tyle silnego popytu na innowacje, aby uczelnie zaczęły zmieniać kierunki swoich badań. Musimy zatem równolegle sprowadzać z zewnątrz i wychowywać wewnątrz innowacyjnych przedsiębiorców.

Czytaj więcej na poranny.pl